Werkwijze
Het doel van mijn dienstverlening is u als mantelzorger meer tijd en ruimte te geven voor uw mantelzorgtaken en daarmee ook voor uzelf. In een gesprek kijken we samen naar uw situatie en die van degene voor wie u zorgt. Elke mantelzorgsituatie is namelijk uniek en vraagt om een eigen aanpak. We bespreken welke mogelijkheden er zijn om meer balans in uw leven te krijgen tussen uw zorgtaken en uw eigen leven. En uiteraard beantwoord ik de vragen die u heeft.
Ik kan u de weg wijzen in zorgland en ondersteunen bij uitzoekwerk op het gebied van zorg, welzijn, wonen, financiën en werk. U houdt te allen tijde de regie en bepaalt dus zelf welke regeltaken ik eventueel van u overneem.
Het kan nodig zijn dat u mij machtigt om namens u contact op te nemen met instanties. Ik leg alle noodzakelijke gegevens van uw situatie vast in een cliëntdossier. Vanzelfsprekend ga ik, conform de privacyverklaring, vertrouwelijk om met uw gegevens. Deze verklaring vindt u rechts op deze pagina.
Mijn werkwijze bestaat uit deze stappen
- Naar aanleiding van uw hulpvraag maken we een afspraak bij u thuis voor het intake gesprek. Dit duurt ongeveer 1 uur.
- Aan het einde van de intake spreken we af wat ik voor u ga doen. Ik maak van het gesprek en de afspraken een kort verslag. Dit verslag wordt telefonisch besproken.
- Nadat u het verslag heeft goedgekeurd ga ik voor u aan de slag.
Contact
Heeft u een vraag of ondersteuning nodig? U kunt me direct bellen, maar u mag ook het contactformulier invullen. Ik neem op werkdagen binnen 24 uur contact met u op. Ik geef u dan informatie over de kosten van mijn dienstverlening en de mogelijkheid voor vergoedingen. Zie hiervoor ook kopje Financiering/Tarief (links op deze pagina). En afhankelijk van uw vraag of wens maken we gelijk een afspraak voor een intakegesprek.